سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
شهدا

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان اردبیل، از تدفین و خاکسپاری دو شهید گمنام در مدرسه علمیه صالحیه این استان خبرداد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی نوروزی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزای «حوزه»، با عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه به برنامه های حوزه اردبیل در این ایام پرداخت و اظهار داشت: یکی از مهم ترین برنامه هایی که به نوع خود در استان بی نظیر بوده و برای اولین بار برگزار می گردد، تدفین و خاکسپاری دو شهید گمنام در مدرسه علمیه صالحیه شهرستان اردبیل می باشد.

وی با بیان اینکه پیکر مطهر دو شهید گمنام 24 اسفندماه جاری همزمان با ایام فاطمیه وارد استان اردبیل می‌شود،افزود:مراسم استقبال از پیکر این شهدای دفاع مقدس در فرودگاه اردبیل برگزار خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل، تصریح کرد: قطعا استقبال از دو کبوتر خونین بال از یادگاران دوران دفاع مقدس، حال و هوایی خاص به اردبیل می‌بخشد تا این شهر و دیار به عطر معنوی ایثار و شهادت دوباره آراسته شود.

به گفته وی، قرار است پیکر این شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در محیط علمی و فرهنگی مدرسه علمیه صالحیه اردبیل که سرشار از فضای معنوی و ارزشی است، تدفین و به خاکسپاری شود ، تا وجود این بزرگواران روشنی بخش قلوب طلاب و هدایتگر آنها در تحصیل و اهدافشان باشد.

وی در خصوص زمان تشییع این دو شهید گمنام یادآورشد:  این مراسم روز دوشنبه 25 اسفند ماه سال جاری  از ساعت 10 صبح در میدان عالی‌قاپو با اقامه نماز بر پیکر این دو شهید به اقامت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و اجرای تشریفات خاص برگزار شده و شاهد تدفین و خاکسپاری با حضور گسترده مردم خواهیم بود.

به گفته وی، این دو شهید گمنام در عملیات خیبر در جزیره مجنون و عملیات کربلای 4  تفحص شده اند.

این استاد حوزه اردبیل، خاطرنشان ساخت: مراسم شبی با شهدا نیز امشب  بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد میرزا علی اکبر اردبیل با همکاری حوزه علمیه برگزار خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha